Sunday 18 August 2013

K A R M A :)



Assalamualaikum :D . hai hai hai . Rajin pulak aku ni asik nak update blog jee . hahahaha . lepas gian kate orang . Act nak update pasal raya and gambar gambar raya semua tapiiii tetiba nak update pasal Title kat atas tuu .

Saje nak kongsi pengalaman kenapa aku percaya pada Karma ni . Okea starting cerita dia macam ni . Shahrul , Ex boyfiee aku sebelum Ex aku yang sekarang ni , Si Efi tuu . Couple dengan sumpah happy gila . Sayang gila dengan dia ni . Dia caring dan macam macam lagi lahh . Satu jee perangai yang aku tak suka kat dia ni adalah tak matang dan terlebih nakal bila kat sekolah . Banyak kali akju suroh buang perangai tuu tapi dia buat donno jee . Sampai aku naik fed up . haha . Jahatnyaa aku ni kan . Dan jahatnya aku ni , dalam pada masa yang sama , aku rapat dengan Efi tanpa aku fikir apa perasan si shahrul tuu . Aku tahu dia jeles tapi aku buat jugak perangai . Aku macam jauhkan diri dari shahrul , bila dia msj aku layan taklayan jee . And the last kiteorang break dan aku yang mintak break tuu . Kiteorang couple sebulan lebih jekot . Aku tak rasa pape bila break dengan dia sebab tak jumpa dia lagi , baru abis PMR time tuu , sooo lepas PMR mesti lahh cuti panjang kan . Dah lama lama baru aku rasa kehilangan dia . Time tu nak menyesal pon tak guna kan ? Aku tahu karma menanti aku dikemudian hari sebab aku sakitkan hati shahrul , aku mainkan perasaan dia . dan aku tahu aku salah . hmm .

23/12/2010 time amek result PMR , yess aku ingat lagi tarikh keramat hakktuuiihhh tuu sampai sekarang . haha . Aku couple dengan Efi . Idk why camne boleh couple dengan dia . Pada permulaan couple dengan dia , aku tak ade feeling langsung . Yelahh baru break dengan shahrul tetiba couple dengan efi . Teruk sangat kan perangai aku . Sepanjang couple dengan efi , happy ? sedih ? macam macam perasaan lahh aku rasa . haha . Tapi couple dengan efi ni lahh paling lama . 2 tahun lebih . yang lebih tuu ntahh malas nak ingat . Lama kan ? dari akhir form 3 sampai dah masuk kolej . Tapi takde jodoh lahh katekan , soooo hubungan kiteorang terputus . Putus sebab ape ? Putus sebab FlashMob . alaa FlashMob yang menari ramai ramai tuu . Aku kalau bab bab menari ni memang nombor satu . haha . Ehh lari topik pulak . Kenapa putus sebab flashmob tuu ? Okea cerita dia macam ni , time reheasel aku tak pakai tudung sebab panas gila kot then adelah mulut mulut puaka yang bagitahu kat efi. Dia pon angin and theeeeee last dia cakap kalau aku pilih Flashmob tuu kiteorng putus . Soooo aku pon pilih lahh flashmob . haha . Bila dia cakap putus tuu , aku tak nanges pon depan dia , time nak gi Show Flashmob tuu baru aku nanges . Tpi sekejap jee . Kat rumah sambung nanges macam orang gila . Dipendek kan cerita , tipu lah kalau lepas putus takde perasaan nak GB kan . Okea , dalam masa aku still berharap dekat dia tuu , aku dapat tahu yang dia rapat dengan seorang perempuan yang aku kenal sangat sangat . Ape perasaan aku time tuu ? Macam nak terjun bangunan rasa nyaa . haha . Sekarang aku dah tahu perasaan shahrul time aku tinggalkan dia dulu . KARMA weyhh dah tampar muka aku sekarang ni . Soo aku slow slow bangun , berdiri dan berlari . Aku move on slow slow . Dan Alhamdulillah aku boleh lupakan dia . Last last aku dapat tahu dia couple dengan perempuan tuu . Alhamdulillah dia dah bahagia , awek baru dia pon cantik . Beruntung lah dia . Aku pon dah tak berharap dekat dia lagi soo baguslah dia dah ade awek baru . Dia tak kacau aku , aku tak kacau dia . Aku pon memang tak suka kacau relay orang . Bahaya weyhh , kang ade aku kena sound free je dengan awek dia sebab kacau pakwe orang . haha . Isshhh taknak aku .

Soooooo kesimpulannya disini , fuyooo macam karangan lahh pulak . haha . Ape yang kita buat dekat orang , macam yang aku buat dekat shahrul tuu , akan terjadi dekat diri kita balik . Macam yang aku alami sekarang ni . So buat buat lah iktibar dari story aku tuu . Tak selamanya kita akan bahagia dengan orang yang kita sayang kan . So now I'm searching for new . haha . Dengan jujurnya aku nyatakan kat sini , aku menanti Karma yang akan berlaku dekat Efi sebab dah sakitkan hati aku . Ya Allah , jahatnya aku . haha :) . Sorry kalau post aku kali ni memang panjang gila like karangan . Gtg , byeeee

No comments:

Post a Comment